Traductor / Translate

divendres, 1 de març del 2013

24/02/13 - MaraTest de Badalona (30Km)


Bon dia!!!!

06:00 i tornem a iniciar la rutina d’aquestes darreres setmanes. Mai havia fet tanta cursa en tant poc temps i s’està convertint en rutina.

Fa molt de fred. Hem enganxat el cap de setmana més fred de l’hivern i ahir, al voler sortir a estirar les cames uns quants quilòmetres, em vaig trobar una estampa poc, molt poc habitual a casa.



Anirem a Badalona, en Martí i jo, en transport públic i haig de sortir aviat de casa per anar a buscar-lo.
Són les 7:05 i surto abrigat com mai i tot i així tinc fred. Quina mandra marxa a córrer en aquestes circumstàncies, però una vegada fet, sempre val la pena haver sortit del llit per fer el què volem fer.

El trajecte fins a Badalona el fem relativament ràpid, amb Renfe via Sagrega i enllaçant amb la línia 10 del metro, una part del que serà la futura ( ves a saber quin any ) línia 9 que portarà fins l’aeroport. És una línia a molta profunditat, totalment automatitzada, amb combois sense conductor i andanes amb doble mampara, per fer coincidir les portes del metro amb elles.

Arribem no massa sobrats de temps i aquesta vegada, la tercera visita al lavabo l’haig de fer aquí, en un d’aquells provisionals de plàstic que hi ha al carrer....còmic, però real.

Costa molt escalfar, tots tenim cara de fred, i les indumentàries són de ple hivern. Avui no m’ho penso i em deixo posada la samarreta de màniga llarga per sobre, en previsió de poder treure-me-la, si s’escau i em poso el parell de guants que ens van donar a la cursa de St. Antoni, vist que pateixo de fred a les mans, sempre que començo les tirades.

Fem quatre passes aquí i allà i es fa ràpid l’hora d’anar a la sortida. Està força mal preparat i ens permet entrar per la mateixa línia de sortida i com que està ple, ens quedem a menys de 3 metres de l’arc, ja que no podem retrocedir més.

S’endarrereix la sortida, segons diuen per manca de confirmació de la Guàrdia Urbana, però finalment arriba i sortim.

El recorregut seran dues voltes al mateix circuit, cosa que a mi, personalment, no m’entusiasma. 
Els inicis són oberts, per carrers en polígons plens de basars xinesos de venda a l’engròs. No portem ni 1 quilòmetre, que necessito treurem la màniga llarga i els guants. Amb l’ajuda d’en Martí, i sense aturar-nos, em quedo en màniga curta i llest per córrer els 29 restants tal com toca....hahaha.


Creuem la via el tren pel pont elevat i veiem la banderola dels 3:30. No vull que m’avanci i m’acomiado d’en Martí seguint a un grupet que va a bon ritme.

El recorregut va prop de platja, força distret i fora de ciutat, que comença a agradar-me molt.  Anem a un ritme al voltant dels 5’ però estic còmode , la banderola continua a la mateixa distància i m’animo.
Arribats al terme municipal de Montgat, fem mitja volta. En aquest tram del recorregut, els corredors en ambdós sentits ens veiem i pocs minuts després el canvi de sentit, i acompanyant la banderola dels 3:30, en Martí i jo ens saludem. El veig content, sense cara d’anar forçat i amb aspecte de gaudir i no puc deixar de somriure, ja que m’agrada veure’l de nou fent quilòmetres. ( En Martí i jo em fet força quilòmetres d’entrenament junts. Em va animar molt quan vaig patir la lesió del tendó i va estar allà en els meus primers entrenaments de recuperació. Hem compartit curses i el fantàstic viatge a Berlín, per la marató, com podeu veure a les cròniques anteriors. )

Casualitats de les curses, enganxo a una parella que recordo de la setmana passada, la Carola i en Xavi, que marquen un ritme alt, però amb un tarannà de no fer res. M’agrada veure’ls córrer, ho fan fàcil i els pregunto si, efectivament, són els de la setmana passada i m’ho confirmen. Vaig amb ells fins acabar la primera volta, amb ritme per sota dels 4’50’’ i arribats a l’inici de la segona volta, i tal i com m’havien avisat, canvien el ritme i comencen a allunyar-se.

Repertir la volta no es fa tant incòmode com pensava, però mantenir el ritme si...hehehe. En l’avituallament de la platja enxampo un noi donant gels i no m’ho penso dues vegades, malgrat la recomanació de no fer experiments en cursa, ja que jo no en prenc mai.

Els primers instants l’estómac sembla no agradar-li massa, però deu minuts més tard això ja ha passat.
Tornem a fer el canvi de sentit, i la banderola dels 3:30 és un pèl més lluny que abans...fantàstic. I en Martí???? Haurà afluixat el ritme, que és molt alt per ell en les circumstàncies actuals. Banderola de 3:45 i tampoc. Mal presagi. La de 4:00 i no l’he vist. Bé, ens haurem creuat sense veure’ns o li ha passat quelcom.
Els darrers 5 quilòmetres se’m fan llargs, sensació com la de Granollers i que ja conec. Sort a això, i conscient d’estar pagant un preu alt per l’excés d’eufòria en la primera volta, em concentro a intentar no baixar el ritme i veure passar els km.

En més d’una ocasió reclamo al públic que ens animi, que és ara quan realment fa falta.

Darrera recta, menys d’un quilòmetre i això està fet. A menys de 200mts i veient l’arc d’arribada, em fot un crit en Martí per donar-me ànims. Està ja abrigat, amb la bossa, senyal que s’ha hagut d’aturar...ja m’ho explicarà.
Aturo crono en 2:27:00, tres minuts per sota del millor escenari previst, però molt conscient que aquest no és el ritme de la marató, sinó, si que sabré, i de debò, que és el mur i patir durant 10 interminables quilòmetres.
Em retrobo amb en Martí que m’explica que als 16, el genoll no l’hi ha permès continuar. No és un bon senyal i ho reconfirmarà el dilluns, la visita al metge que l’hi prescriu repòs. Em sembla que em quedo sòl per la marató. Ja ho veure’m.

Saludo a en Xavier Bonastre, del qual n’he descobert el bloc fa poques setmanes i el felicito pel mateix, ja que m’agrada força. És un paio simpàtic i molt agradable i referma la boníssima impressió que ja en tenia d’ell, només de veure’l a TV3.

L’experiència del MaraTest ha estat positiva. N’he tret bones conclusions, he fet més quilòmetres a les cames i he passat un bon matí, malgrat el sobre esforç i la lesió d’en Martí.

Fins aviat.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada