Traductor / Translate

dilluns, 25 de febrer del 2013

17/2/2013 - Mitja Marató de Barcelona. Nova millor marca!!!


Bon dia!!!

05:30 i ja sona el despertador. Avui toca llevar-se més aviat, ja que la sortida és a les 08:45 des del Passeig Pujades.
Ja sabeu, rutina habitual d’esmorzar cereals amb plàtan, bany, dutxa i bany...de nou.
La samarreta d’aquest any és blanca i de Kalenji, d’una qualitat no massa alta, però farà el seu servei durant els 21,097km d’avui.
Llest per sortir, amb pocs nervis encara, agafo la moto i marxo cap a casa de na Mire i en Pedro, ja que aquesta vegada en Martí no ens acompanya ( tenia prevista una ruta de muntanya que tampoc fa per la manca d’entrenament ).
Em reben tota la família, i l’Ona sempre amb un somriure, tot i la timidesa inicial.
Sorpresa del dia, en Pedro no vindrà!!!! Divendres, jugant a pàdel, va recaure d’una antiga lesió d’esquena que el va fastiguejar durant mesos i, pel que es veu, no està ben guarida.

Aprofito de nou el seu bany, per fer una última visita al Sr. Roca i sortir amb el budells ben buits.
Vinga doncs, som-hi!!! Surto de casa d’ells i baixo escalfant cap a Pujades. Aquí ja hi ha força gent, falta menys de mitja hora i es veuen les habituals cares de concentració, gent molt ben equipada i amb aspecte de professionals de dalt a baix.
El meu calaix és el tercer, el darrer de la primera sortida, ja que en aquesta edició hi ha 3 sortides.
S’apropa l’hora, nervis de sortida i tot a punt pel tret inicial.

Sortim!!! Inici molt ràpid per part de gran nombre de participants al calaix. Granollers se’m va fer llarg i modero la velocitat dels primers instants. Anem cap a Passeig Colom a bon ritme, amb el globus de l’1:15 a tocar, però aviat s’ha d’allunyar, que aquest no n’és pas el meu, de ritme.

Enfilem el Paral·lel i les cames ja estan calentes. Bones sensacions i ritme àgil però controlat. Gir cap a Entença i Gran Via. El pas pels 5km. va millor que a Granollers i em sento molt més còmode, això és un bon símptoma que la forma ha millorat en un parell de setmanes.

Enganxo una llebre. Un Sr. de més de 60 anys, de Corredors.cat que porta un ritme més alt que el meu i em serveix per anar millorant temps. No em fa anar forçat, per tant és una llebre excel·lent. Seguint-lo, creuem Marina, pugem cap a Diagonal i fer els girs per acabar a Gran via, en el tros que repetirem d’aquí a un mes, a la Marató. Ens dirigim a Rambla Prim, el ritme del grupet ja em va un pèl curt i deixo a la meva llebre. Veig una noia que he vist a la sortida, que ha sortit molt forta i ara punxa. No em serveix de llebre, així que la passo ràpidament i enfilem Diagonal cap amunt, un parell de quilòmetres. No tinc llebre, avanço corredors i repeteixo sensacions com a Berlín, on avançar d’altres corredors al meu ritme, sense ser forçat, m’aixeca la moral.
Arribem de nou a Diagonal Mar i enfilarem cap a Garcia i Faria. Aquesta vegada no entro a l’hotel a saludar, el temps que porto és bo i no vull perdre cap segon.

Fem el darrer gir cap a l’esquerra a la zona de platja i m’avança un noi i una noia ( Xavier i Carola ) que porten un ritme força alt. Falten 2 km. i provo d’enganxar-m’hi, però van molt forts. Tot i així, apujo el ritme, vaig bé i ja en falten 1,5.
Girem Marina, passem el senyal del 20 i a la cantonada següent m’esperen la Patrícia i l’Enrique, fidels a saludar-me a totes les curses que els passen per davant de casa.

Vaig molt content, em trobo fort i apreto de nou. Falta tot just 1km. i ja no cal guardar gents de força.
Girem a Pujades, darrers 500 mts. però torno a canviar de ritme, intentant esprintar tot el que puc. Esbufego, faig la xancada llarga i no puc anar més ràpid.

Arribo, ja veig el rellotge oficial que volta els 1:37, la catifa i aturo el crono.



Nova millor marca a la Mitja: 1:35:45!!!!!!


No m’ho crec. He rebaixat la marca de l’hivern de Baquèira, és fantàstic. Una marca que considerava ja immillorable i ha caigut...no me’n ser avenir.

Em feliciten a l’arribada ma germana, la Mire i en Pedro, que em troben eufòric i molt content.

Em trobo fresc, amb ganes de continuar i això referma la meva convicció de preparar les mitges a consciència i penso, una vegada passi la Marató de Barcelona, replantejar-me si fer-ne cap més. Les tirades de més de 21km se’m fan llargues, sobretot a l’hivern, on sortir a entrenar se’m fa molt dur i, sobretot, al nivell d’exigència que m’estic posant. No vull fer el Marató amb més de 4 hores i això implica entrenar dur i patir durant uns mesos.

Ara a gaudir del resultat d’avui. Ja tinc una nova data a recordar i, més important, els bons records i les sensacions tant positives que avui he tingut.

Fins aviat.

Resum parcials:
5000m
10000m
15000m
20000m
21097m
T. Real
T. Real
T. Real
T. Real
T. Real
0:23:26
0:46:01
1:08:47
1:31:23
1:35:45
T. Parcial
T. Parcial
T. Parcial
T. Parcial
T. Parcial
0:23:26
0:22:35
0:22:46
0:22:37
0:04:22

2 comentaris: